NetherRealm Studiosin tuore Mortal Kombat 11 –mätkintäpeli on saanut ristiriitaisen vastaanoton fanien keskuudessa.
Niin fanit kuin kriitikotkin ovat antaneet tiistaina julkaistulle Mortal Kombat 11:lle kiitosta varsinaisesta peliosuudesta. Pelin ympärille rakennetut mikromaksujärjestelmät ovat kuitenkin saaneet melkoisen täystyrmäyksen keskustelupalstoilla. Esimerkiksi Reddit-käyttäjä AccomplishedPoet8 on nähnyt vaivaa ja laskenut pelisisällön avaamiseen kuluvia rahasummia. Esimerkiksi kaikkien Mortal Kombat 11 -hahmokuosien avaaminen oikealla rahalla kustantaisi hänen laskelmiensa mukaan reilusti yli 6 000 dollaria. Vaihtoehtoisesti avaamiseen tarvittavan pelivaluutan voisi ansaita myös pelaamalla, jolloin pelaaja joutuisi käyttämään yli 3 000 tuntia peliaikaa pelkkien kuosien avaamiseen. Niiden lisäksi pelaajat voivat hankkia käyttöönsä myös lopetusliikkeitä, varusteita sekä kertakäyttöisiä esineitä, joten kaiken sisällön avaaminen vaatisi oletettavasti vielä enemmän pelaamista tai rahaa.
Mortal Kombatin ohjaaja Ed Boon on tarttunut asiaan Twitterissä ja kertonut, ettei väite hahmokuosien avaamisen kustannuksista pidä paikkaansa, sillä Boonin mukaan valtaosa niistä on ansaittava pelaamalla. Boon ei kuitenkaan ottanut kantaa pelisisällön avaamisen kokonaiskustannuksiin tai tarvittavaan peliaikaan.
L L OMG! The $6440 story is complete bullshit!
Where do these people get their information? The VAST VAST majority of MK11 skins are NOT for sale. That’s not how @NetherRealm make games. You have to EARN them IN GAME!
— Ed Boon (@noobde) 25. huhtikuuta 2019
Lähde: Reddit