Metal Gear Solid 4:ää parhaillaan tekevä Hideo Kojima kertoo, että pelien pitäisi esittää väkivaltaa realistisemmin pelaajille. Kojiman näkemyksen mukaan nykyisissä peleissä pelihahmojen satuttaminen on hauskaa eikä pelaajat siksi kykene näkemään tekojensa seurauksia.

”Haluan nähdä mitä pelihahmot tuntevat kun niitä satuttaa. Sen pitää näkyä esimerkiksi pelihahmon ilmeistä, jotta pelaaja ymmärtäisi mitä hän on juuri tehnyt. Pelaajan on otettava vastuu omista tekemisistään ja virtuaalisenkin hahmon satuttamisen on tunnuttava pahalta. Haluan, että pelaajat joutuvat miettimään edes vähän mitä väkivalta ja sota ovat”, Kojima kommentoi.

Kojima on sanojensa mukaan innostunut tutkimaan sitä miten hän pystyy käyttämään tätä aluetta hyödykseen Metal Gear Solid 4:ssä ja kuvaamaan näin paremmin sodan luonnetta.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa