Näennäisen pienillä muutoksilla voi olla valtaisia vaikutuksia, Assassin’s Creed Unityohjaaja Alex Amancio on paljastanut.

Assassin’s Creed Unityn tapauksessa tuo pieni muutos on mahdollisuus mennä kyykkyyn napin painalluksella. Kyseessä ei ole vain kosmeettinen korjausliike, vaan kyykkynappi tuo pelaajien käyttöön paljon enemmän hiiviskelytyökaluja. Assassin’s Creed Unityn pelimoottoriin tehty muutos ei ole ollut ihan niin kivuton kuin etukäteen voisi kuvitella.

-Kirjoitimme uusiksi jotain kuusi miljoonaa riviä koodia tätä varten, Amancio kertoo.

Vaikka Amancio saattaakin liioitella hieman uuteen uskoon menneiden koodirivien määrää, ovat kehittäjät joutuneet puuttumaan moniin asioihin hiiviskelytilan kehittämiseksi. Aikaisemmissa Assassin’s Creed -peleissä pelimoottori joutui ennakoimaan pelaajien vaihtoehtoja, mikä johti toisinaan epätoivottuihin lopputuloksiin ja turhauttaviin paljastumisiin.

Assassin’s Creed Unityssa pelaajat saavat valita, koska he haluavat hiippailla, minkä ansiosta myös hiiviskelyn merkitystä on voitu korostaa pelissä. Amancion mukaan uudistetun mallin ansiosta pelaajien ei välttämättä kannata turvautua taisteluihin, vaan piiloutuminen ja uuden suunnitelman kokeileminen on aiempaa varteenotettavampi vaihtoehto paljastumisen yhteydessä.

-Paljastuessasi voit poistua näkyvistä, mennä takaisin katoille, suunnitella ja iskeä uudestaan kunnes onnistut tehtävässäsi.

Kyykkynapilla varustettu Assassin’s Creed Unity ilmestyy Xbox Onelle, PS4:lle ja Windowsille 13. marraskuuta.

Lähde: Joystiq

Lisää luettavaa