Star Citizen -kehittäjä työstää realistista lakanamallinnusta

Ikuisuusprojektilta tuntuvan Star Citizenin kehittäjät työstävät lakanafysiikkaa.

7.5.2022 07:54

Star Citizeniä kehittävä Cloud Imperium Games on kertonut uudesta työn alla olevasta ominaisuudesta.

Kymmenen vuotta sitten julkistettua peliä on parjattu pitkäksi venähtäneestä kehityskaaresta ja paikoin tarpeettoman pieniin yksityiskohtiin keskittymisestä. Uusin kehittäjäpäivitys ei ainakaan ole omiaan hälventämään pelaajien huolia kehityksen venymisestä.

Star Citizenin tukijoille lähetetyssä uutiskirjeessä Cloud Imperium Games kertoo kehittävänsä Squadron 42 yksinpelitilan varalle realistista lakanafysiikkaa. Kehittäjien mukaan kyseessä on Squadron 42:n laadun kannalta olennainen ominaisuus.

– Tiesimme jo varhain, että saavuttaaksemme Squadron 42:lta odottamamme laadun, joutuisimme tekemään tutkimustyötä lakanoiden muodon muutoksista. Tämä työ on paraikaa käynnissä, ja onnistuessaan se sallii tekoälyn muuttaa petivaatteiden muotoa sänkyyn mennessään ja sieltä poistuessaan sekä nukkuessaan.

Uutiskirjeessä työtä kuvaillaan haastavaksi. Esimerkkinä haasteista kehittäjät nostavat esiin lakanoiden käyttäytymisen tekoälyhahmojen poistuessa sängystä hätätilanteessa.

Star Citizenin ja Squadron 42:n oli alun perin määrä ilmestyä vuonna 2014. Pelillä ei tällä hetkellä ole julkisuuteen paljastettua julkaisupäivämäärää.

Lähde: Cloud Imperium Games

Lisää luettavaa