Maailmalta kantautuu sekä iloisia että aavistuksen surullisia uutisia Journeyn ja Thatgamecompanyn pelien faneille.
Yhdysvaltain virallisessa PlayStation-blogissa riemuitaan Journeyn menestyksestä. Peli nimittäin myy taiteellisuudestaan huolimatta vauhdikkaammin kuin yksikään toinen julkaisu PlayStation 3:n latauspalvelussa Pohjois-Amerikassa.
Myös Journeyn musiikkiraita on kerännyt kiitosta, vaikka samannimisen bändin klassikoita ei sillä kuullakaan. Soundtrack ilmestyy ladattavaksi PlayStation Storeen ja iTunesiin Steven Seagalin syntymäpäivänä 10. huhtikuta ja rajoitetuissa määrin levypainoksena vasta myöhemmin.
Gamasutra puolestaan uutisoi, että pelin kehittäneen Thatgamecompanyn perustajajäsen on jättänyt studion. Puheenjohtajana toiminut Kellee Santiago lähti kliseisesti sanottuna uusien haasteiden pariin.
Kummempaa draamaa Santiagon päätökseen ei liity. Hänen mielestään studio yksinkertaisesti saavutti FlOw’lla ja Flowerilla pohjustetun kehityskaarensa huipun, kun Journey julkaistiin.
– Näiden kolmen pelin jälkeen oli mielestäni todella mahtava mahdollisuus meille kaikille miettiä, mitä olemme oppineet ja mitä voimme ottaa mukaan siitä kokemuksesta sekä jatkaa eteenpäin ja viedä opit uusille areenoille, Santiago kertoo Gamasutralle.
Santiago perusti Thatgamecompanyn yhdessä Jenova Chenin kanssa kuusi vuotta sitten. Parivaljakko tutustui toisiinsa kalifornialaisyliopistossa ja loi kokeellisen pelin nimeltään Cloud.
Santiago ei suostunut kommentoimaan muiden studion jäsenien suunnitelmia, mutta mitä ilmeisimmin luvassa on ainakin joitakin ilmoituksia. Thatgamecompany on kuitenkin siirtymässä jo uuden projektin kimppuun.
Lähteet: Gamasutra, PlayStation Blog