PlatinumGamesin toimitusjohtaja pyysi anteeksi Babylon’s Fallin sulkemista.

Viime keväänä julkaistu Babylon’s Fall sai ilmestyttyään täystyrmäyksen, minkä seurauksena pelin pelaajamäärät putosivat jyrkästi julkaisun jälkeen. Pelaajakadon seurauksena julkaisija Square Enix ilmoitti viime kuussa sulkevansa Babylon’s Fallin.

Pelin kehittäneen PlatinumGamesin toimitusjohtaja Atsushi Inaba kertoi VGC-sivuston haastattelussa olevansa äärimmäisen pahoillaan Babylon’s Fallin sulkemisen aiheuttamasta pettymyksestä. Haastattelussa Inaba totesi myös, ettei hän pysty kertomaan tarkempia yksityiskohtia pelin floppaamiseen johtaneesta prosessista Square Enixin kanssa tehdyn julkaisusopimuksen vuoksi.

Babylon’s Fallin pettymys ei kuitenkaan ole lannistanut PlatinumGamesin tahtoa jatkuvina palveluina toimivien pelien kehittämiseen. Inaban mukaan studio aikoo jatkossakin kehittää palvelumallilla toimivia pelejä, joiden ytimessä ovat hauskat pelimekanismit.

Babylon’s Fallin jälkeen PlatinumGames on julkaisemassa seuraavana pelinään Switchille loppukuusta ilmestyvän Bayonetta 3:n. Lisäksi studion on paljastettu kehittävän Project G.G. -työnimellä tunnettua projektia.

Lähde: VGC