Entisen GTA-pomon ja Rockstar Gamesin perustajan Dan Houserin lapsuus ”vaikutti paljon” vuonna 2006 PS2:lle julkaistuun Rockstarin Bully-kulttiklassikkoon. Bullyn ympäristötaiteilija Andrew Wood kertoo asiasta Retro Gamer -lehden haastattelussa.
Grand Theft Auto -sarjan avoimesta maailmasta ammentava Bully, joka ilmestyi Canis Canem Edit -nimellä, sijoittuu fiktiivisessä Bullworthin kaupungissa sijaitsevaan sisäoppilaitokseen, jossa pelaaja ottaa opiskelija Jimmy Hopkinsin roolin.
Woodin mukaan ”ajatus viedä avoimen maailman logiikka koulun pihalle sisäoppilaitoksessa toi peliin energiaa ja elinvoimaisuutta”, mikä oli kehittäjien mielestä “erittäin kiinnostavaa”.
Kehittäjät myös ammensivat peliin omia kokemuksiaan niin kiusattujen roolissa kuin kapinoivina nuorina.
– Me tiesimme, että suuri osa kokemuksista tuli Dan Houserin omasta lapsuudesta. Hän heijasti itseään tarinaan, mutta kaikilla meillä on kokemuksia koulusta, sosiaalisista kuppikunnista ja stereotyypeistä. Peli kosketti kaikkien meidän lapsuudenmuistojamme, Wood muistelee.
Dan Houser kertoi hiljattain IGN:lle LA Comic Con -tapahtumassa, miksi Bully ei saanut aikoinaan jatko-osaa kysynnästä huolimatta. Kyseessä oli yksinkertaisesti resurssikysymys, sillä pieni luova tiimi ei pystynyt toteuttamaan samanaikaisesti kaikkia haluttuja projekteja.
Lähde: GamesRadar, Retro Gamer, IGN
Lue myös: Rockstarin perustaja Dan Houser vahvistaa, ettei hän ole ollut mukana GTA 6:n tarinan luomisessa
