Kingdom Hearts III luottaa Unreal 4:n voimaan

Square Enix on päättänyt siirtää Kingdom Hearts III:n kehityksen Epic Gamesin kehittämän Unreal Engine 4 -pelimoottorin varaan.

7.10.2014 23:13

Square Enix on siirtynyt kehittämään Kingdom Hearts III:a Unreal Engine 4 -pelimoottorin varaan. Pelisarjan vetäjä Tetsuya Nomura on paljastanut asian japanilaislehti Famitsun tuoreessa haastattelussa.

Nomuran mukaan Square Enix on päättänyt siirtyä Unreal 4:n käyttöön ”useista syistä”, joista hän ei ole ainakaan toistaiseksi halunnut kertoa vielä enempää. Pelimoottorin vaihdosta huolimatta Nomura kuitenkin kertoo, että Kingdom Hearts III:n kehitys sujuu hyvin ja on aikataulussa, vaikka Square Enix parhaillaan ratkookin myös muutamia renderöintiongelmia Unreal 4:n kehittäneen Epic Gamesin kanssa.

Alun alkaen monet ovat arvelleet Nomuran tiimin rakentaneen Kingdom Hearts III:a Square Enixin omalla Luminous-pelimoottorilla. Square esitteli moottoriaan alkujaan vuoden 2012 E3-messuilla varsin näyttävän teknologiademon avulla.

Kingdom Hearts III on kehitteillä niin PlayStation 4:lle kuin Xbox Onellekin. Peli julkistettiin vihdoin virallisesti viime vuoden E3-messuilla, mutta toistaiseksi virallista julkaisuajankohtaa sille ei ole vielä annettu. Paljon asioita esimerkiksi pelin sisällön suhteen onkin kehittäjien toimesta edelleen vielä päättämättä.

Mikäli Kingdom Hearts -kuume on kova, voi sitä yrittää tasata joulukuussa PlayStation 3:lle saapuvalla Kingdom Hearts HD 2.5 Remix -kokoelmalla. Paketti sisältää sekä Kingdom Hearts II:n että Birth by Sleepin Final Mix -versiot teräväpiirtoon käännettynä. Mukaan on isketty myös välipätkät Kingdom Hearts Re: Codedista.

Lähde: Famitsu, Siliconera

Lisää luettavaa