Journey-, Skyrim- ja Spider-Man-kehittäjät paljastivat täysin etänä toimivan Gardens-pelistudion

Tavoitteena luoda empatiaan kannustavia verkkopelejä.

3.2.2022 09:47

Pelialan veteraanit paljastivat uuden empatiaa vaalivan pelistudion nimeltä Gardens.

Täysin etänä toimivan Yhdysvaltalaisen Gardens-studion perustajajäseninä häärivät puheenjohtaja ja luova johtaja Chris Bell, tekninen johtaja Lexie Dostal sekä tarinankerronnan johtaja Stephen Bell. Kolmikolla on vankka kokemus alalta pelien, kuten Journey, What Remains of Edith Finch, Sky: Children of the Light ja Dustforce parissa.

Gardens kertoo tavoitteekseen luoda verkkopelejä, jotka edistävät mielekästä moninpelivuorovaikutusta. Kokemusten halutaan kannustavan pelaajia huomioimaan toisensa ja heitä ympäröivän maailman. Samassa hengessä studio pyrkii tarjoamaan työntekijöilleen avoimen, terveellisen ja osallistavan työympäristön.

– Ensisijainen tavoitteemme on varmistaa, että tiimitoverimme nauttivat elämästään ja että heille annetaan työkalut ja resurssit kehittyä samalla, kun he luovat kiehtovia, hyvin suunniteltuja ja harkittuja pelejä, jotka mahdollistavat uudenlaisia yhteisiä kokemuksia verkossa pelaajien välillä, Bell kertoo.

Studiossa työskentelee perustajien lisäksi myös muita alan veteraaneja, mukaan lukien pääinsinööri Rose Dale (Skyrim, Fallout 4), pelisuunnittelija Tonia Beglari (Monster Hunter World: Iceborne XR Walk) ja vanhempi suunnittelija Roldán Melcon (Blaseball, Where Cards Fall). Vastaavana tuottajana toimii vuorostaan Nikellä ja DirectTV:llä vaikuttanut Sarah Sands.

Gardensin ensimmäisestä pelistä ei kerrota vielä paljoakaan, mutta sitä kehitetään taiteellisen johtajan Leighton Milnen (Ashen, The Hobbit) ja Ryan Bennon (Spider-Man, Ratchet & Clank) johtaman taidetiimin voimin. Studio hakee myös parhaillaan uusia työntekijöitä joukkoihinsa.

Lähde: Gardens (kotisivu)

Lisää luettavaa