Brittiläinen Ninja Theory on julkaissut uuden kehittäjäpäiväkirjan Project: Maralle, kokeelliselle pelille, jota työstetään muun muassa Hellblade 2: n rinnalla.
Ninja Theoryn toinen perustaja ja luova johtaja Tameem Antoniades kuvaili Project: Maraa tammikuun 2020 julkistuksessa henkisen kauhun todelliseksi ja perustelluksi esittelyksi. Kyseessä on nimike, jonka on tarkoitus olla paljon enemmän kuin videopeli. Uusia tarinankerronnan muotoja etsivän kokeilullisen hankkeen työstämisessä on käytetty kokemuksia elävästä elämästä sekä tutkimustyöhön perustuvaa teoriaa. Project: Mara käsittelee erilaisia pelkotiloja, jotka kumpuavat syvältä ihmismielestä.
Ninja Theory aloitti The Dreadnought Diaries -nimeä kantavan videomuotoisen kehittäjäpäiväkirjan pitämisen heti projektin alkuvaiheilla. Vasta julkaistussa uusimmassa osassa Antoniades kertoo yksityiskohtaisesti joistakin studion omaksumista työskentelytavoista ja -vaiheista. Nämä prosessit tähtäävät Project: Maraan tavoitellun ennennäkemättömän realismin vangitsemiseen. Pelikokemuksesta on haluttu luoda sellainen, joka ei tunnu peliltä eikä elokuvalta, vaan ”joltain aivan muulta”.
Project: Maran kehitystyö sisältää paljon sellaista, mitä studio ei ole koskaan aiemmin yrittänyt. Pyrkimys vangita todellisuutta pakkomielteisesti, kuten Antoniades toteaa, on saanut taidetiimin keskittymään erityisesti pelin ympäristöjen luomiseen. Tapahtumat sijoittuvat todellisen elämän asuntoon, jonka pienetkin yksityiskohdat on haluttu mallintaa pelaajan koettaviksi. Ninja Theory on ”kunnianhimoisimman ja realistisimman” peliympäristönsä rakentamisen kimpussa.
– Taiteilijat luovat järjestelmiä, jotka voivat luoda esineen ja äärettömiä muunnelmia siitä esineestä. Tämä lähestymistapa luo perustan kaikille projekteillemme studiossa ja kaikissa tulevissa projekteissamme, Antoniades kertoo.
Microsoftin omistama Ninja Theory työstää parhaillaan Project: Maran lisäksi muun muassa Senua’s Saga: Hellblade 2:ta. Kummankin nimikkeen julkaisupäivä on vielä arvailujen varassa.
Lähde: Eurogamer