Dead Cells -studio lopettaa pelin kehityksen, suunnittelija raivostui: ”persläpisiirto”

Dead Cellsin kehitystyön lopetus ei maistunut pelin suunnittelijalle.

12.2.2024 21:40

Palkitun Dead Cells -toimintaseikkailupelin kehitystyö päättyy vajaat kuusi vuotta julkaisun jälkeen, julkaisija Motion Twin on ilmoittanut.

Niin kutsuttuja roguelike- ja metroidvania-lajityyppejä yhdistelevä Dead Cells on saanut vuosien varrella koko joukon päivityksiä ja maksullista lisäsisältöä. Nyt pelin kehitystyö on kuitenkin tullut Motion Twin -studion mukaan päätöksensä.

Dead Cellsin kehityksen päättyessä pelin kehitystä varten perustettu Evil Empire -tiimi siirtyy Motion Twinin mukaan uusien projektien pariin. Pelin suunnittelijana toiminut Sébastien Benard, joka jätti studion vuonna 2019, on kuitenkin tyrmännyt Motion Twinin ilmoituksen Dead Cellsin kehitystyön päättymisestä tiukkasanaisesti.

Benard kommentoi asiaa pelin Discord-palvelimella vastauksena käyttäjäkysymykseen. Hänen kommenttinsa on sittemmin poistettu kanavalta, mutta viesti tallentui jatkamaan elämäänsä Internetin syövereissä. Benard toteaa kommentissaan Motion Twinin lausunnon olevan täyttä markkinointisoopaa ja kertoo toivovansa, että Evil Empiren työntekijät selviävät leikkauksista.

– Kun kerran kysytte minulta, sanon vain, että Motion Twin teki pahimman mahdollisen persläpisiirron Dead Cellsiä ja Evil Empirea kohtaan, Benard kirjoittaa vastauksessaan.

– En olisi ikinä uskonut entisen osuuskuntastudioni osoittautuvan koostuvan näin ahneista ihmisistä.

Motion Twin ei kertonut viestissään, mihin projekteihin Evil Empiren työntekijöitä aiotaan siirtää. Motion Twin työstää paraikaa ainakin Windblown-toimintapeliä, jonka on määrä ilmestyä varhaisjulkaisuna tämän vuoden aikana.

Lähde: PCGamesN

Lisää luettavaa