Microsoft on tarkentanut sen lähestyvän Xbox Series S -konsolin taaksepäin yhteensopivuutta koskevia kykyjä. Ohjelmistojätti on vahvistanut lausunnossaan Video Game Chronicles -sivustolle, ettei sen halvempi uuden sukupolven konsoli ole tarjoamassa aivan vastaavia kokemuksia tähän asti julkaistuista Xbox-peleistä kuin yhtiön nykyinen tehokonsoli Xbox One X.
Ominaisuuksiltaan se mukailee sen sijaan halvempaa Xbox One S:ää, joskin muutamilla omilla jipoillaan.
– Xbox Series S suunniteltiin olemaan edullisin uuden sukupolven konsoli ja pyörittämään uuden sukupolven pelejä 1440p-resoluutiolla 60 ruutua sekunnissa. Tarjotaksemme korkealaatuisimman ja kehittäjien alkuperäistä tarkoitusta mukailevan taaksepäin yhteensopivuuden, pyörittää Xbox Series S pelien Xbox One S -versioita soveltaen mukaan tekstuurien pehmennystä, korkeampaa ja tasaisempaa ruudunpäivitystä, nopeampia lataustaukoja ja Auto HDR:ää, Microsoftin edustaja vahvistaa.
Kysymys Xbox Series S:n taaksepäin yhteensopivuudesta nousi esiin teknologia-analyyseistään tunnetun Digital Foundryn pohdiskeltua aiemmin kuluvalla viikolla, miten Xbox Series S:n vähäisempi pelien käytössä oleva järjestelmämuistin määrä Xbox One X:ään verrattuna vaikuttaisi ominaisuuteen. Digital Foundryn reaktiot Series S:stä ovat katsottavissa kokonaisuudessaan lähdelinkistä.
Microsoftin uuden sukupolven konsolit Xbox Series S ja Xbox Series X julkaistaan maailmanlaajuisesti 10. päivä marraskuuta. Series S:lle kertyy hintaa Suomessa noin 309,99 euroa, kun taas Series X kustantaa noin 509,99 euroa.
Lähde: Video Games Chronicle, Digital Foundry