Nintendon Wii-pelikonsolia tehottomuudesta eilen haukkunut pelisuunnittelija Chris Hecker on perunut puheensa. Hecker soimasi Game Developers Conferencessa pidetyssä pelinkehittäjien vapaassa puhetilaisuudessa Nintendoa siitä, että se tekee vain hauskoja pelejä ottamatta niitä sen vakavammin tai taiteellisemmin ja totesi Wiin olevan ”syvältä”. Heckerin puheet kuitenkin aiheuttivat sellaisen metelin netissä, että nyt mies on pyydellyt puheitaan anteeksi.
– Yritin olla eilisessä puheessani ajatuksia herättävä, viihdyttävä ja hauska, mutta osa puheistani taisi mennä liian pitkälle ja muuttui loukkaavaksi. Onnistuin puheellani loukkaamaan ihmisiä joista välitän, joten haluan nyt pyytää anteeksi, Hecker sanoi tänään puhuessaan yleisölle.
Hän lisäsi vielä, että puhe oli hänen oma mielipiteensä eikä edustanut Electronic Artsin tai Maxisin näkemyksiä. Hecker työskentelee EA:n omistamalla Maxis-pelistudiolla, joka parhaillaan työstää peliä nimeltä Spore. Hecker pyysi myös anteeksi työtovereiltaan, jotka olivat hänen mukaansa loukkaantuneet hänen puheestaan.
– Wii ei mielestäni ole syvältä, Hecker sanoi. Hän jatkoi vielä kehumalla Nintendoa sen kekseliäisyydestä Wiin käyttöliittymän ja ohjaimen tekemisessä sekä konsolin halpaa hintaa. Hän myös antoi Nintendolle tunnustusta sen intohimosta tehdä hyviä pelejä.
Koko draaman aiheuttaneesta puheesta voi lukea täältä.
(kuva: GameDev.net)