Unityn toimitusjohtaja Matt Bromberg kertoo tuoreessa blogipostauksessaan Unityn peruvan ”Runtime Fee” -nimellä tunnetun maksumallinsa, jossa Unitylla pyörivistä peleistä peritään niiden asennusmääriin perustuvia maksuja. Runtime Feen peruutus koskee vain Unityn pelipuolen käyttäjiä.
Yhtiö kertoo palaavansa takaisin aiempaan tilauspohjaiseen maksumalliinsa, joka pitää sisällään myös ilmaisen Unity Personal -tason. Unity on lisäksi nostamassa Personal-tason ansaintarajoja sadastatuhannesta dollarista kahteensataantuhanteen. Ilmaisen tason Made with Unity -aloitusruutu on niin ikään muuttumassa vapaaehtoiseksi seuraavan suuren moottoripäivityksen yhteydessä.
Unityn Pro- ja Enterprise-tilauksiin on tulossa muutoksen myötä hinnankorotuksia. Pro-tilauksen vuosittainen hinta nousee 8 prosenttia ja Enterprisen 25 prosenttia.
Lähde: Unity