Ubisoft vahvisti kehittävänsä Beowulf-peliä, joka pohjautuu Robert Zemeckiksen ohjaamaan samannimiseen elokuvaan. Ubi mainitsi pelin jo toukokuun Ubidays-tapahtumassa, mutta nyt siitä on julkaistu paljon uutta tietoa.

Lähdemateriaalina on muinaisenglantilainen runo Beowulf, jonka nimisankari tappaa Grendel-pedon. Grendelin äiti haluaa kostoa, mutta Beowulf voittaa hänet. Sitten siirrytään ajassa kolme vuosikymmentä eteenpäin, jolloin maansa kuninkaaksi edennyt Beowulf joutuu taisteluun lohikäärmettä vastaan.

Peliksi kääntyessään tästä muodostuu silvontapainotteinen seikkailupeli, jossa koetaan kahden keskeisen taistelun ohella myös niiden välinen aika. Seikkailun edetessä ja sankaritekoja tekemällä Beowulf saa rinnalleen jopa tusinan thaanisoturia, joita voi käskyttää.

Vihollisjoukkojen lanaamiseen sankarilla on käytössään eräänlainen berserkkivoima eli sokean raivon kohtaus. Se on tehokas, mutta jättää sankarin hetkeksi sekavaan tilaan, jota viholliset voivat hyödyntää. Raivohyökkäystä päivittämällä sitä voi käyttää kauemmin ja jälkivaikutus heikkenee.

Tekniikan osalta Beowulfin luulisi toimivan. Tekijänä on Ghost Recon Advanced Warfightereita kehittänyt Ubisoftin Tiwak-tiimi ja pohjana samassa sarjassa käytetyn YETI-pelimoottorin uusi versio.

Beowulfia kehitetään Xbox 360:lle, PS3:lle, PSP:lle ja pc:lle, ja se on määrä julkaista samaan aikaan elokuvan ensi-illan kanssa marraskuussa. Pelistä on luettavana mittavampi ennakko Peliplaneetassa.

Lisää luettavaa