Robloxin perustaja ja toimitusjohtaja on pyytänyt pelaajilta anteeksi sitä, että alusta oli alhaalla kokonaiset kolme päivää.
Roblox-pelaajat alkoivat kohdata ongelmia sisäänkirjautumisessa 29. lokakuuta. Roblox ilmoitti pian olevansa tietoinen ongelmasta, tutkivansa asiaa ja tekevänsä kovasti töitä tilanteen ratkaisemiseksi. Pelialusta saatiin viimein takaisin pelaajien käyttöön 31. lokakuuta.
– Roblox on jälleen verkossa. Kiitos vielä kerran ymmärryksestänne ja tuestanne. Toimitusjohtajamme David Baszucki jakoi päivityksen katkoksesta ja sen korjaamiseksi toteutetuista toimenpiteistä, Roblox pahoitteli Twitterissä.
Roblox is back online. Thanks again for your understanding and support. Our CEO, David Baszucki, shared an update on the outage and steps taken to address it. https://t.co/vUXzzzCNJZ
— Roblox (@Roblox) November 1, 2021
Roblox-pomo vakuuttaa, ettei kyseessä ollut ulkopuolinen hyökkäys tai muu vastaava kiusanteko. Hän selittää katkoksen johtuvan useista eri syistä, jotka saivat alkunsa pienestä viasta. Sinänsä vaatimaton bugi pääsi leviämään aiheuttaen palvelun totaalisen kyykkäyksen. Varsinaisen ongelman löytäminen kuitenkin tuotti niin paljon vaikeuksia, että tilanteen haltuunotto kesti toivottua kauemmin.
– Olemme pahoillamme siitä, että palvelun palauttaminen kesti kauan. Robloxin keskeinen arvo on yhteisön kunnioittaminen, ja tässä tapauksessa pahoittelemme yhteisöllemme aiheutunutta haittaa, Baszucki kirjoittaa.
Lähde: Roblox