Amerikan Nintendon markkinointijohtaja Perrin Kaplan kertoo Wiin menestyksen johtuvan siitä, että pelaajat olivat tylsistyneitä ennen Wiitä. Kaplanin mukaan Nintendo tajusi tämän ennen pelaajia ja osasi kehittää konsolin heidän tarpeitaan ajatellen. Kaplan lisää, etteivät pelaajat enää halua viettää pelien parissa tuntikausia päivässä.
”Nintendon kampanja osui nappiin muutenkin. Esimerkiksi joidenkin pelaajien paino lähti laskuun Wii Sportsin myötä ja tämä toi loistavaa julkisuutta Nintendolle”, Kaplan kertoo.
Wii on tällä hetkellä myydyin uuden sukupolven konsoli. Nintendo on ilmoittanut, ettei hinnanalennusta ole luvassa lähiaikoina eikä koneita riitä kaikille joulun alla. Varaus laitteesta kannattaa jättää nyt, jos aikoo hankkia Wiin kuusen alle.
Lähde: Next-gen