Lukijat ovat puhuneet: Lisäsisältö pitäisi paljastaa vasta pelin julkaisun jälkeen!

Pelaajalehti.comin viime viikon kyselyn tulokset ovat selvinneet, ja tältä ne näyttävät.

17.9.2018 12:43

Pelaajalehti.comin viime viikon kyselyn tulokset ovat selvillä. Kysymyksessä väännettiin kättä siitä, milloin lukijoiden mielestä on sopivinta paljastaa lisäsisältöä nimenomaan yksin pelattavaan peliin.

Yleinen mielipide oli, että lisäsisältö olisi syytä paljastaa vasta pelin julkaisun jälkeen. Eniten kannatusta sai hieman julkaisun jälkeinen paljastus  34 prosentin äänienemmistöllä, kun kun taas reilusti julkaisun jälkeinen paljastus haalii toiseksi eniten ääniä, eli 27 prosentin verran.

Ääniä kertyi yhteensä 886 kappaletta.

Milloin on mielestäsi sopivinta paljastaa lisäsisältöä yksin pelattavaan peliin?

Reilusti pelin julkaisun jälkeen. 27 %
 
Hieman pelin julkaisun jälkeen. 34 %
 
Pelin julkaisun yhteydessä. 7 %
 
Hieman ennen pelin julkaisua. 5 %
 
Reilusti ennen pelin julkaisua. 3 %
 
Ei koskaan. Lisäsisältö on turhaa tai yksinpelit tulisi julkaista kokonaisina. 24 %
 
Lukijakommenttien satoa:
 
– Mielestäni 1-2 kuukautta pelin julkaisun jälkeen olisi ok paljastaa DLC:n olevan kehitteillä. Mielestäni kaikki resurssit ennen pelin julkaisua tulisi käyttää pääpelin hiomiseen ja vasta sen jälkeen alkaa pohtimaan lisäsisältöä. Tulee kusetettu olo, jos peli julkaistaan bugisena ja keskeneräisen oloisena ja DLC:n on paljastettu olevan kehitteillä ennen pelin julkaisua, totesi Wapazi.
 
– Esim. Juuri Spider-Manin kohdalla ei tule kovin hyvää ajatusta mieleen kun jo ollaan lisäosia esittelemässä ennenkuin peli on edes julkaistu. Herättää kysymyksen, että miksi ei ole jo osa peliä tai miksei jopa tule sitten ilmaisena lisärinä pian julkaisun jälkeen? Mutta että maksullisena, en arvosta tuollaista toimintaa vaikka ymmärränkin, että bisnestä tehdään. Tuo kausikorttitoiminta on vaan jo täysin ryöstäytynyt käsistä aikapäiviä sitten, tuumasi OsKu.
 
– Nykyisin lisäsisältö on useimmiten ihan kelpoa kamaa, joten mielellään hieman ennen tai vihoviimeistään julkaisun yhteydessä. On mukava tietää ennen lopullista hankintapäätöstä miten hyvin tai laiskasti peliä tuetaan julkaisun jälkeen, puntaroi Heksu.
 
-Lisäsisällön suunnittelun pitäisi alkaa vasta pelin julkaisun jälkeen. Jos se on ennakkoon suunniteltu niin se on oletusarvoisesti pelin pilkkomista, pamautti rautahuilu.
 
– Ei koskaan. Jos pelistä pyytää täyttä hintaa niin kyllä sillä on saatava täysi sisältökin, vaikka sitten ilmaisina päivityksinä jos ei muuten. On todella raivostuttavaa että pelistä jätetään ihan tarkoituksella osa pois myöhemmin myytäväksi. ”Day 1 DLC” on ilmiönä se kaikkein pahin; ei viitsitä edes esittää että sisällön luomista on jatkettu pelin valmistumisen jälkeen vaan sanotaan ihan suoraan että kyllä meillä enemmänkin tavaraa on mutta kaivakaapas kuvetta, vastasi Irezawa.
 
***

Vastaa tämän viikon kyselyyn täällä!

Lisää luettavaa