Cities: Skylines 2 -kehittäjä Colossal Order on joutunut torppaamaan varsin erikoisen teorian pelin suorituskykyongelmien taustoista.

Tällä viikolla julkaistu kaupunginrakentelupeli on kärsinyt huomattavista suorituskykyhaasteista, joista kehittäjä varoitteli pelaajia jo etukäteen. Pelin arviomenestykseenkin iskeneet suorituskykyongelmat ovat saaneet myös pelaajayhteisön jäljittämään Cities: Skylines 2:n suorituskyvyn juurisyitä.

Yksi peliyhteisön nostamista teorioista liittyy kaupunkien asukkaiden hampaisiin. Pelaajat havaitsivat Cities: Skylines 2:n hahmomallien sisältävän komeat hammasrivistöt, joille ei ole määritelty tarkastelutason mukaan vaihtuvaa yksityiskohtien määrää, minkä arveltiin vaikuttavan heikentävästi pelin suorituskykyyn.

Colossal Orderin mukaan yksityiskohtien määrä on yksi Cities: Skylines 2:n työn alla olevista optimointitoimenpiteistä. Studio kertoo kuitenkin hahmojen hampaiden olevan varsin vähäpätöinen osa kokonaisuutta.

– Kyllä, hahmoillamme on hampaat. Ei, hahmojen hampaat eivät vaikuta suorituskykyyn merkittävällä tavalla, Colossal Order kommentoi asiaa.

Cities: Skylines 2 sai pian julkaisunsa jälkeen ensimmäisen suorituskykypäivityksensä. Colossal Order on kertonut jatkavansa suorituskykyongelmien hiomista tulevissa päivityksissä.

Lähde: PC Gamer