Far Cry New Dawn vie pelisarjan aavistuksen roolipelimäisempään suuntaan

Ensi kuussa julkaistava Far Cry New Dawn esittelee pelisarjaan kevyitä roolipelielementtejä.

22.1.2019 11:07

Ubisoft on vahvistanut Far Cry New Dawnin tuovan pelisarjaan uusia kevyitä roolipelielementtejä, jotka lisäävät peliin taktisuutta ja vaihtoehtoja.

Pelin luova ohjaaja Jean-Sebastien Decant kertoi tarkemmin tulevista lisäyksistä alla olevassa Twitter-viestissään. Ensimmäisenä Decant kertoo pelaajien kyhäämissä aseissa olevan erilliset tasot ja saman koskevan myös vihollisia, joten nähtävästi New Dawn lisää peliin jonkinlaisia kokemustasoon sidottuja alueita.

Kehityspuolella pelaajat pystyvät puolestaan päivittämään omaa tukikohtaansa, mikä puolestaan kasvattaa heidän varuste- ja asevalikoimaa entisestään.

Lopuksi Decant kertoo uudesta mekaniikasta tuttujen tukikohtien valloitusten yhteydessä. Nämä voi aiempaan tapaan ottaa haltuun, jolloin ne tuottavat elintärkeitä resursseja, tai ne voi sen sijaan ryöstää isompaa kertapalkkiota vastaan. Jälkimmäisen etuna on kuitenkin se, että viholliset kansoittavat ne myöhemmin entistä raskaammalla kalustolla, jolloin ne tarjoavat jatkossa myös aiempaa arvokkaampia resursseja.

Postapokalyptinen Far Cry New Dawn vie tutun räiskintäpelin ydintuhon jälkeisiin maisemiin ja toimii kerronnallisena jatkona pelisarjan edelliselle osalle, Far Cry 5:lle. Sivuosan pelialueena toimii uudelleen sovitettu ja muokattu kartta FC5:stä tutusta Montanasta, minkä lisäksi pelaajat pääsevät tekemään myös yksittäisiä toimeksiantoja muualle Yhdysvaltoihin.

Far Cry New Dawn julkaistaan pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 15. helmikuuta.

Lisää luettavaa