KingHunt

Fruit Ninjan esimerkistä nähtiin, että tällaiset pelit kääntyvät myös mainiosti Xboxin Kinectille.

7.1.2014 13:33

Hedelmäninjan jalanjäljissä

Tyypillisesti parhaat mobiilipelit ovat helposti opittavia ja sopivat hyvin lyhyisiin sessioihin. Siinä mielessä helsinkiläisen Mountain Sheepin KingHunt onkin oikealla polulla. Kehittäjät eivät ole myöskään unohtaneet hiotun vaikutelman tärkeyttä: peli näyttää ja kuulostaa mainiolta sekä tuntuu sulavalta. KingHuntista ei ole kuitenkaan lajityyppinsä kuninkaaksi, sillä se kaipaisi aavistuksen omaperäisyyttä ja monipuolisuutta.

KingHuntista käy nopeasti ilmi, mistä kehittäjät ovat inspiraationsa saaneet, sillä pelimekaniikka on lainattu käytännössä suoraan Halfbrickin Fruit Ninjasta. Visuaalista kuorrutusta on vaihdettu sen verran, että tällä kertaa ruudulle silvottavaksi lentävät muun muassa vihannekset, lepakot ja samurait. Vaikka kohteet näennäisesti vaihtelevatkin, ei se pahemmin pelaamiseen vaikuta.

Merkittävimpänä muutoksena tuttuun kaavaan osa viipaloitavista vihulaisista huitoo takaisin, mikä pitää pelaajan tiukemmin varpaillaan ja leikkaa miettimisaikaa. Muuten meno on enimmäkseen tuttua: summittaista huitomista rajoitetaan räjähtävillä pommeilla, ja tason päätteeksi pomo kaadetaan hinkkaamalla ruutua kuin ässäarpaa Teboilin tiskillä.

KingHuntin peruspelaaminen onkin hauskaa hupia. Tuntuu mukavan palkitsevalta, kun saa yhdellä vetäisyllä viipaloitua seitsemän vihulaista. Korean kuoren alla näkee vain liian helposti sen tutun Fruit Ninjan, eivätkä esimerkiksi kenttien teemat onnistu tuomaan varsinaiseen mekaniikkaan tai sääntöihin riittävää vaihtelua.

7/10
KehittäjäMountain Sheep
JulkaisijaMountain Sheep
PeligenretToiminta
JulkaisualustatApple iPad, Apple iPhone
Lisää luettavaa