Assassin’s Creed Shadowsin päätuottajan Karl Onnéen mielestä neljän vuoden kehitysaika antaa ”oikean tasapainon” uusien pelisarjan osien luomiseen.
Ubisoftilla työskentelevä Onnée kertoo Gamesindustry.bizille antamassaan haastattelussa, että Shadowsia on kehitetty neljä vuotta, kun peli julkaistaan marraskuussa. Shadowsin kehitysaika on pisin pelisarjan historiassa. Esimerkiksi Assassin’s Creed Valhallaa kehitettiin kolmen vuoden ajan.
Onnéen mukaan neljä vuotta on ihanteellinen kehitysaika, koska se antaa tiimille riittävästi aikaa saada palautetta kehityksessä olevasta pelistä ja mahdollisuuden hyödyntää palautetta keskeisten parannusten tekemiseen ilman kiirettä.
Onnéen mielestä ”kyse on aina tasapainosta ajan ja kustannusten välillä”. Luonnollisesti mitä enemmän aikaa kehitystiimillä on, sitä paremmin peliä ehditään hioa.
– Voit laittaa enemmän ihmisiä projektin pariin ja tehdä pelin lyhyemmässä ajassa. Se ei kuitenkaan anna enemmän aikaa parannuksille, koska palautteen saaminen pelaajilta ja tiimiltä vie aikaa… Ja sitten täytyy selvittää, mikä toimii ja mikä ei, ja kuinka löydettyjä ongelmia voi parantaa.
Riittävä kehitysaika on Onnéen mielestä selkeästi määriteltävissä Assassin’s Creed –pelisarjan osalta.
– Neljä vuotta antaa oikean tasapainon siirtyä konseptista tuotantoon sekä saada riittävästi palautetta, jota voidaan hyödyntää pelin parantelemisessa, Onnée toteaa.
1500-luvun Japaniin sijoittuva Assassin’s Creed Shadows julkaistaan 15. marraskuuta 2024 PS5:lle, Xbox Series X/S:lle ja PC:lle.
Lähde: Video Games Chronicle