Yhdeksän vuotta ja vihdoin maaliviiva häämöttää – pitkään työstetty Owlboy osoittaa mahtinsa marraskuussa

Yhdeksän vuoden muhimisen jälkeen tasoloikkapeli Owlboy alkaa olla kypsä virallista julkaisua varten.

6.9.2016 17:07

Enemmän tai vähemmän aktiivisesti aina vuodesta 2007 asti työstetty Owlboy on saanut julkaisupäivän. Vain pc:lle ainakin nyt näin ensi alkuun ilmestyvä peli muuttuu pelaajille todellisuudeksi 1. marraskuuta kustantaen noin 20 euroa.

Kehitteillä Owlboy on ollut nykyisin viidestä hengestä koostuvassa D-Pad Studiossa, josta löytyy kehittäjiä niin Norjasta, Kanadasta kuin Yhdysvalloistakin. Varsinainen idea Owlboyhin syntyi alkujaan studion taidevastaavana toimivalta Simon Andersenilta, joka halusi luoda pelin, joka pystyisi esittelemään, millaisia etuja 2D-pelaamisella olisi 3D:hen nähden.

Pelinä Owlboy sujahtaa tasoloikkien genreen, joskin loikkimisen lisäksi pelissä vietetään paljon aikaa myös ihan suoraan vain lennellen. Lentäessään pelin päähenkilö Otus pystyy myös poimimaan kantoonsa erilaisia apureita, jotka voivat esimerkiksi ampua tielle tulevia vihollisia.

Lisää luettavaa