Ubisoft: Assassin’s Creedistä tulee yhtä iso kuin GTA:sta

Ubisoft odottaa suuria

14.9.2011 23:23

Ubisoft uskoo salamurhaajasarjansa saavuttavan Grand Theft Auton veroisen suosion. ”Totta puhuakseni, en ole varma olemmeko siinä vaiheessa vielä.”, kertoi Ubisoftin Iso-Britannian markkinointipäällikkö Murray Pannell EuroGamerille kun häneltä kysyttiin josko Assassin’s Creedistä tulee yhtä suuri kuin GTA:sta.

”En kuitenkaan näe mitään syytä miksemme voisi päätyä siihen pisteeseen ei-niin-kaukaisessa tulevaisuudessa. Kyse on pitkäikäisyydestä ja kelvollisista, hyvin markkinoiduista tuotteista jotta nimi saataisiin yleisesti tiedostetuksi.”

”Uskon, että Assassin’s 2:n menestyksen myötä meillä on nyt mahdollisuus sijoittua yhdeksi oikeista kolmen A:n kassamagneeteiksi. Olemmeko me yhtä isoja kuin GTA:t ja Halot ja sen tyyliset jutut? Ehkemme vielä tässä vaiheessa. Mielestäni olemme kuitenkin ainutlaatuisen valmiita omaisuutena ja tuotesarjana oikeasti ajatellaksemme itsemme yhtenä niistä pakko-ostospeleistä aina kun uusi Assassin’s Creed -tuotesarjan peli julkaistaan.”

Toukokuussa Ubi kertoi Assassin’s Creed II:n myyneen melkein 9 miljoonaa kappaletta viimeisen, 31.3.2010 loppuneen, tilikautensa aikana. Maaliskuussa Take Two sen sijaan paljasti GTAIV:n myyneen maailmanlaajuisesti yhteensä 15 miljoonaa kappaletta.

Pannell kertoi Ubisoftin kasvattavan Assassin’s Creediä jatkuvan arvostelusuosion ja aggressiivisen mainonnan avulla. Pelien laadusta Pannel toteaa näin: ”On oikein sanoa, että Assassin’s 1 lupasi paljon ja lievästi epäonnistui tuomaan kaiken lupaamansa pelimekaniikan saralla. Assassin’s Creed 2 sen sijaan lupasi vielä enemmän ja tällä kertaa oikeasti pitikin lupauksensa. Uskon että pelien laatu tulee olemaan välttämätön osa yrityksessä sijoittua blockbuster-sarjojen joukkoon.”

”Markkinointipäällikkönä osa rooliamme ja vastuutamme on sijoittaa sarja kuluttajien näkökulmasta yhdeksi noista blockbuster-sarjoista kelvollisilla mainostuskampanjoilla. Yksi asia mitä olemme jo tehneet on Assassin’s Creed: Brotherhoodin mainostaminen TV:ssä, 3-4 kuukautta ennen julkaisua. Vain se auttaa sijoittamaan sen kuluttajan mieleen niin, että hän ajattelee: ”Tämä on iso peli jota minun pitää ajatella yhtenä aidoista blockbuster-tuotesarjoista”.

Pannell uskoo Brotherhoodin myyvän enemmän kuin Assassin’s Creed 2 myi.

”Odotuksien kannalta ihmisten pitäisi nähdä tämä täysihintaisena tuotteena, jolla on vähintään yhtä paljon pelillistä arvoa kuin sillä versiolla, jonka julkaisimme vuosi sitten. Me varmasti sijoitamme sen sillä tavalla. Me investoimme tuotteeseen sillä tavalla. Ja myynnillisten odotusten kannalta näkisimme pelin onnistuvan vähintään yhtä hyvin kuin Assassin’s Creed 2:n, ellei, parhaimmassa tapauksessa, paremmin.”

Assassin’s Creed: Brotherhood julkaistaan 19. marraskuuta 2010 PS3:lle, Xbox 360:lle ja PC:lle.

Lähde: EuroGamer

Lisää luettavaa