PlayStation-kehittäjä Sucker Punch aikoo myös jatkossa keskittyä yhteen projektiin kerrallaan myös Ghost of Yōtein jälkeen. Studiolta ei siis kannata odottaa lähitulevaisuudessa useiden eri pelisarjojen kehittämistä samanaikaisesti.

Lue myös: Historialliseen Japaniin sijoittuva Ghost of Yōtei -toimintaseikkailu myi avausviikollaan erinomaisesti

Lue myös: Ghost of Yōtei sisältää runsaasti kiipeilyä – kehittäjä avaa syitä suunnittelupäätöksen taustalla

Studion perustaja ja johtaja Brian Fleming kertoo Video Games Chroniclen haastattelussa, että Sucker Punch haluaa pysyä verrattain pienenä tiiminä suurten AAA-studioiden mittakaavassa. Hän avaa myös, miten studio aikoo valita seuraavan projektinsa ensi vuonna julkaistavan Ghost of Yōtei: Legends -moninpelilaajennuksen jälkeen.

Lue myös: Ghost of Yōtei saa ilmaisen Legends-yhteistyötilan ensi vuonna

– Totuus on, että mitä ikinä teemmekin seuraavaksi – jatkammeko Ghost-sarjaa vai palaammeko Sly Cooperin pariin – päätös rajoittuu siihen, että haluamme keskittyä yhteen asiaan ja käyttää aikaa kehityksen hiomiseen. Se tarkoittaa, että voimme todella tehdä vain yhtä peliä kerrallaan, Fleming toteaa.

Sucker Punchin luova johtaja Nate Fox toppuutteli aiemmin tänä vuonna toiveita uutta Sly-osaa kohtaan, mutta Flemingin tuoreet puheet antavat pientä toivoa ajatukselle loikintasankarin paluusta.

Lue myös: Miltä mahdollisuudet uudelle Sly Raccoon -pelille näyttävät? Klassiset tasoloikat tehnyt studio kommentoi pesukarhusankarin paluuta

Fleming kertookin, miten Sucker Punch toimisi, mikäli ”he osaisivat” tehdä useita projekteja samanaikaisesti.

– Jos osaisimme tasapainotella neljän projektin kanssa, tekisimme remasterin ja pari fanitoivetta siinä sivussa, mutta voimme tehdä vain yhden asian kerrallaan. Siksi sen täytyy olla paras ideamme. Ei siksi, ettei meillä olisi 15 hyvää ideaa, vaan koska saamme mahdollisuuden toteuttaa niistä vain yhden ja vieläpä vain noin viiden vuoden välein. Se on vähän kuin valitsisi korkeakoulunsa ja pääaineensa joka viides vuosi, Fleming pohtii.

Monet fanit toivovat studion palaavan klassikoiden, kuten Sly Cooperin tai InFamousin, pariin Sucker Punchin 30-vuotisjuhlan lähestyessä vuonna 2027. Fleming myöntää, että odotusten moninaisuus on haaste sekä fanien että työntekijöiden keskuudessa.

Fleming kuvaileekin, että studiolla on työntekijöitä, jotka ovat entisten studiolaisten lapsia, kun taas jotkut eivät olleet vielä syntyneet, kun Sucker Punch perustettiin. Hän mainitsee pelisarjojen välillä siirtymisen olevan iso prosessi, sillä sarjan ohella usein myös näyttelijät ja osa tekijätiimistä voivat vaihtua.

Lähde: Video Games Chronicle

Lue myös: Joukko laatupelejä lähtee pian PS Plus -palvelusta – vielä ehdit Until Dawnin kehittäjien valintavetoisen kauhun tai Battlefieldin pariin

Lue myös: ”Skyrim grandma” jäi hiljattain eläkkeelle – ”JRPG-mummona” tunnettu tubettaja jatkaa kuitenkin yhä aktiivisesti pelivideoiden tekemistä

Lue myös: Sony juhlistaa PlayStationin 30-vuotista historiaa virallisella yli 400 sivun taidekirjalla