Sony on julkaissut uuden PSP:tä mainostavan televisiomainoksen, jonka voit katsoa esimerkiksi täältä.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun raportoimme Sonyn omintakeisesta linjasta mainonnassaan. Viimeksi kiinnitimme huomiota PS3-mainonnassa pöntöllä istuvaan tyttöön sekä kummalliseen This is Living -elokuvaan.
Nyt julkaistu PSP-mainos on kuitenkin entistäkin ristiriitaisempi. Sony on nimittäin päättänyt kohdentaa PSP:n markkinointia entistä nuoremmalle kuluttajaryhmälle, 13–17-vuotiaisiin, kuten PSP:n vastaava tuotepäällikkö John Koller Wiredin Game|Life-blogin haastattelussa vahvistaa.
Tässä yhteydessä mainoksen nuoren ja vanhemman miehen välinen tilanne – vaikka humoristinenkin – tuntuu arveluttavalta.
Otan vapauden kysyä, minkälaisia positiivisia brändimielikuvia pervovitsin ja housuihinsa virtsaavan pelipojan on ajateltu herättävän?