Sony irtisanoi koko Destiny 2 -kehitystiimin – Bungielta vähennettiin jopa 300 työntekijää

Bungie joutui rajujen leikkausten kohteeksi Destiny 2:n kehityksen päätyttyä.

26.6.2026 16:54

Sony on tehnyt rajuja leikkauksia Destiny-kehittäjä Bungieen.

Perinteikkään pelistudion kestosuosikki Destiny 2:n kehitys lopetettiin äskettäin, minkä seurauksena Sony on irtisanonut käytännössä koko pelin kehitystiimin. Julkisuuteen tulleiden työpaikkatietojen mukaan irtisanomiset koskivat 292 työntekijää pelkästään Washingtonin osavaltiossa, jossa Bungien päämaja sijaitsee.

Lue myös: Bungie kaavailee merkittäviä leikkauksia Destiny 2:n lopetuspäätöksen myötä – Destiny 3:n kehitys ei ala hetkeen

Lue myös: Kaikki loppuu aikanaan – Destiny 2 saa viimeisen sisältöpäivityksensä

Bungie keskittyy tällä hetkellä ensisijaisesti Marathon-räiskintäpelin jatkokehitykseen. Irtisanomisten kerrotaan kuitenkin osuneen myös Marathoniin, jonka suosio ei ole yltänyt studion aiempien pelien tasolle.

Vuonna 2022 3,7 miljardin dollarin kauppasummalla Sonyn omistukseen siirtynyt Bungie on tällä hetkellä vaikeassa tilanteessa. Destiny 2:n suosion hiipumisen myötä studion asema Sonyn sisällä on heikentynyt, eikä sillä ole tiettävästi Marathonin lisäksi muita vihreää valoa saaneita projekteja.

Lue myös: MSI:n uusi kannettava pelilaite sai huiman hintalapun

Lue myös: Videopelimusiikin legenda, Doom-säveltäjä Bobby Prince on kuollut

Lähde: VGC