Sony on tehnyt rajuja leikkauksia Destiny-kehittäjä Bungieen.
Perinteikkään pelistudion kestosuosikki Destiny 2:n kehitys lopetettiin äskettäin, minkä seurauksena Sony on irtisanonut käytännössä koko pelin kehitystiimin. Julkisuuteen tulleiden työpaikkatietojen mukaan irtisanomiset koskivat 292 työntekijää pelkästään Washingtonin osavaltiossa, jossa Bungien päämaja sijaitsee.
Lue myös: Kaikki loppuu aikanaan – Destiny 2 saa viimeisen sisältöpäivityksensä
Bungie keskittyy tällä hetkellä ensisijaisesti Marathon-räiskintäpelin jatkokehitykseen. Irtisanomisten kerrotaan kuitenkin osuneen myös Marathoniin, jonka suosio ei ole yltänyt studion aiempien pelien tasolle.
Vuonna 2022 3,7 miljardin dollarin kauppasummalla Sonyn omistukseen siirtynyt Bungie on tällä hetkellä vaikeassa tilanteessa. Destiny 2:n suosion hiipumisen myötä studion asema Sonyn sisällä on heikentynyt, eikä sillä ole tiettävästi Marathonin lisäksi muita vihreää valoa saaneita projekteja.
Lue myös: MSI:n uusi kannettava pelilaite sai huiman hintalapun
Lue myös: Videopelimusiikin legenda, Doom-säveltäjä Bobby Prince on kuollut
Lähde: VGC