Remedyn Matias Myllyrinne, Oskari Häkkinen ja Alan Waken suunnittelija/käsikirjoittaja Sam Lake olivat paikalla Microsoftin X10-tilaisuudessa demoamassa Alan Wakea. Tällä kertaa peliin pääsi käsiksikin, mutta ensitestit saa julkaista vasta 18.helmikuuta.

AlanWake_04_NPC_720p_OLD

Trio on esitellyt peliä tiiviiseen tahtiin Yhdysvalloissa, jossa viiden päivän sisällä käydään neljässä eri kaupungissa. Tähän  nähden porukka tuntui vielä sangen energiseltä.

Kuten aiempi uutisemme paljasti, Alan Wake julkaistaan Euroopassa 21.toukokuuta. Tällöin julkaistaan myös Limited Collectors Edition (Kaitila huomio!), joka sisältää 2 dvd:tä, behind the scenes -videomateriaalia, videokommenttiraidan hieman The Orange Boxin tyyliin, eli pelatessaan voi aktivoida  lyhyitä videoklippejä, jossa kerrotaan pelin tekemisestä (joskin tämä ei ole 100% varmaa), soundtrackin ja The Alan Wake Files -kirjan. Koko setti on paketoitu jonkinlaiseen kovakantiseen  kirjan kaltaiseen mustahopeaan pakettiin.

Myllyrinne ehti vaihtaa demottamisen ohessa pari sanaa Pelaajan kanssa…

Kuusi vuotta työtä ja nyt lopulta Alan Wake ilmestyy 21.5.2010, miltä tuntuu?

Loistava fiilis, ihanaa päästä jakamaan kaikkien näiden vuosien työ pelaajien kanssa. Hieno hetki, jätkät on tehnyt hienoa jälkeä ja nöyrästi odotetaan vastaanottoa. Tällä hetkellä on hyvin positiivinen fiilis.

Oikeastaan kaikki kollegani ovat olleet pelistä todella positiivisia…

Joo, vastaanotto on ollut lämmin. Olemme jonkin verran kiertäneet esittelemässä peliä Pohjois-amerikkassa ja ensi viikolla Euroopassa. On ollut hieno saada hyvä vastaanotto ja tuntuu siltä, että ihmiset pitävät pelin konseptista ja trilleri-meiningistä.

Selitätkö hieman mikä on tilanne Alan Wakeen julkaistavan DLC:n suhteen, sillä Microsoft on puhunut hieman erilaisista jutuista, kuin mitä on tulossa…

DLC ei missään nimessä tule olemaan uusi pyssy tai  mitään sellaista, vaan näemme sen mahdollisuutena syventää tarinaa.

Pelin täytyy olla kokonaisuus, joka seisoo omilla jaloillaan. Alan Wake on kuin tv-sarjan ensimmäinen tuotantokausi, sen täytyy saavuttaa järkevä loppupiste ja pelaajan pitää päästä tavoitteisiinsa.

Toisaalta astumme muutamia askelia Alan Waken maailmaan ja avataan sieltä uusia ovia. Kaiken tämän ympärille on tietenkin kirjoitettu paljon enemmän fiktiota, joten toivottavasti peli menestyy, jotta pääsemme tekemään sille jatkoa ja kertomaan pelin maailmasta ja päähenkilöstä lisää.

Miltä tuntuu, että Alan Wake on Microsoftin isoin Xbox 360 -julkaisu ensimmäisen puolen vuoden aikana ja mahdollisesti ainoa uusi IP koko vuonna?

Microsoft on ollut kärsivällinen organisaatio, kun on katsonut läpi tälläista pitkää prosessia meidän kanssa. Toisaalta kyseessä on niin iso laiva, etteivät yksittäiset pelit sitä paljoa heilauta, mutta hienosti ovat meitä tukeneet. Pääsemme julkaisemaan pelin hyvään aikaa, sillä pelaajat pääsevät pelaamaan ennen kesälomia.

thomasremedy1_lite

Semiväsyneet Remedyläiset ja väsynyt toimittaja.

Lisää luettavaa