PlayStation 4 – Ei enää Cell-prosessoria

Sony luopuu Cell-suorittimista. Tilalle huhuiltun Xboxin rautaa?

1.3.2012 09:27

Kotakun mukaan peliteollisuudelta on vuotanut tietoja, ettei PlayStation 4 tule käyttämään legendaarista Cell-suoritinta missään muodossa.

Sonyn kerrotaan luottavan piirivalmistaja AMD:n näytönohjaintekniikkaan, aivan kuten tulevan Xbox 360:n seuraajankin on huhuiltu.

Onko tulevaisuuden kotikonsolien sisällä samaa rautaa? Jos näin käy, pitäisi ainakin monialustakehityksen helpottuvan huomattavasti.

Sony on väittänyt, ettei aio paljastaa uutta kotikonsolia vuonna 2012.