Wii menettää markkinaosuuttaan. PlayStation 3 on Japanissa ohittanut Wiin vuoden 2010 myydyimpänä kotikonsolina. Wiitä on myyty tämän vuoden aikana Japanissa 1 015 513 kappaletta. PS3 painui juuri lukujen ohi parilla tuhannella kappaleella. Eron uskotaan kasvavan seuraavina viikkoina.
Pohjois-Amerikan markkinoilla Wiin asemaa uhkaa Xbox 360, joka on ottamassa Nintendon konsolia kiinni myyntiluvuissa. Myöhemmin tänä vuonna julkaistavan Kinectin uskotaan nostavan Microsoftin konsolin myyntiä entisestään. Myös PS3:n myynnin uskotaan nousevan merkittävästi PlayStation Moven julkaisun myötä.
Vaikka tämän vuoden myyntitilastoissa Wii onkin jäämässä kilpailijoidensa jalkoihin, on Wiillä edelleen selvä yhteistilastoissa selvä johtoasema, jota kumpikaan kilpaileva kotikonsoli ei uhkaa vielä moneen vuoteen.
Lähde: MCV