Permadeathia ja räiskyviä efektejä – The Last of Us Part II muuttuu haastavammaksi ja monipuolisemmaksi

Grounded palaa, Permadeath haastaa ja uudet asetukset vapauttavat.

11.8.2020 16:11

The Last of Us Part II:n pariin voi palailla pian uusien haasteiden merkeissä. Naughty Dog ja Sony valmistautuvat julkaisemaan torstaina 13. elokuuta peliin tuoreen päivityksen, joka tuo siihen niin uuden vaikeustason, erikoispelitilan sekä joukon keinoja muokata pelikokemusta.

Uusi vaikeustaso on edellisessäkin sarjan osassa nähty Grounded, joka vihollisten koventamisen ja resurssien vähentämisen ohella poistaa pelaajien käytöstä vihollisten havaisemisessa auttavan kuuntelitilan sekä osan ruudulla näkyvistä käyttöliittymän osista. Groundedin pariin voi sukeltaa välittömästi ilman tarvetta pääpelin läpäisylle.

Toinen erikoisempi lisäys on Permadeath-tila, jolla pelistä voi käytännössä riisua tarkastuspisteitä. Pahimmillaan kokemuksen voi säätää niin, että yksikin kuolemaa katkaisee seikkailun kokonaan, mutta halutessaan tarkastuspisteitä voi levittää myös eri lukujen väliin.

Niin Permadeathin kuin Groundedin käytöstä pelaajia palkitaan uusilla trophy-saavutuksilla. Niiden nappaaminen ei ole silti välttämätöntä platinapokaalin saamiseen.

Muina säätömahdollisuutena peli saa lähes 30 uutta ulkoasutilaa, joilla kokemuksen voi muuttaa näyttämään esimerkiksi sarjakuvamaisemmalta, pikselisutulta tai vaikka mustavalkoiselta noir-jännäriltä. Myös äänimaailmaa päästään muokkaamaan vaikkapa kasibittiseen kuosiin.

Omat pienet lisänsä ovat vielä mahdollisuus säätää toiminnallisuuksia pelin sisällä. Pelimaailman voi kääntää esimerkiksi käänteiseksi Mirror World -vaihtoehdolla tai tehdä kaikista yksittäisistä kosketuksista kuolettavia. Myös resursseista ja ammuksista voi tehdä loputtomia.

Uudet säätömahdollisuudet löytyvät pelin Extras-valikosta, kun The Last of Part II:n on läpäissyt kertaalleen.

Lähde: PlayStation Blog

Lisää luettavaa