Nintendon nettisivuilla julkistettiin Nintendo-legendojen, Shigeru Miyamoton ja Satoru Iwatan, välinen Kysy & Vastaa -sessio.

Miyamoto nostaa sessiossa aiheeksi hyppimisen. Nintendon Donkey Kong ja Mario Bros. -pelit olivat ensimmäisiä videopelejä, joissa hyppääminen oli mahdollista. Niinpä Nintendolla mietittiin noina päivinä jopa pomppimisen patentoimista.

Miyamoton mukaan Donkey Kongin ja Mario Brosin jälkeen nähtiin samankaltaisia tasoloikkimiseen keskittyviä pelejä, jotka lainasivat ideansa Nintendon klassikkopeleiltä.

-Aloin miettimään, että hyppiminen oli meidän ideamme, joten sehän pitää patentoida!

Patenttia ei kuitenkaan haettu, ja niinpä kaikki pelihahmot voivat nyt vapaasti pomppia, ilman, että julkaisijan tai kehittäjän pitää maksaa Nintendolle rojaltteja.

Lähde: Wii.com

Lisää luettavaa