Nintendo-pomo Reggie Fils-Aime kertoo syyn, miksei Nintendon alustoilla nähdä enempää tosipelaajien pelejä. Fils-Aimen mukaan Nintendo ei ole hyvä luomaan pelejä tosipelaajien makuun.

-Olemme loistavia nuoremmille suunnatuissa peleissä. Tiedämme miten tehdä hyviä pelejä satunnaispelaajille. Meillä on fantastisia pelejä niille aktiivisille pelaajille, jotka pitävät Metroid– ja Zelda-peleistä. Sen sijaan BioShock 2:n kaltaisia tosipelaajille suunnattuja pelejä me emme osaa luoda, ja siihen tarvitsemme apua ulkoisilta kehittäjiltä.

Fils-Aimen mukaan Wii on riskitön alusta ulkoisille kehittäjille, sillä sen kehityskulut ovat PS3:a ja Xbox 360:a matalammat.

-Kehittäjät tykkäävät tehdä teknisesti kehittyneitä pelejä, mutta totuus on, että kaikki kalliit pelit eivät myy niin hyvin kuin niiden pitäisi.

Pelialalla Wiin ongelmana pidetään sitä, ettei sillä kaupaksi mene muut kuin Nintendon pelit. Muutamat ulkoiset kehittäjät ovat lähteneet luomaan Wiille tosipelaajien pelejä, mutta isoja myyntihittejä ei näistä ole muodostunut. Esimerkiksi Resident Evil: Darkside Chronicles, Dead Space Extraction, MadWorld ja Conduit olivat kaikki pettymyksiä myynnillisesti.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa