Halo-pelisarjan kerrotaan siirtyvän Unreal Engineen.

Pelimoottorivaihdoksesta kerrotaan Bloomberg-julkaisun raportissa, jonka mukaan 343 Industries olisi vaihtamassa pelimoottoria seuraavan Halo-pelin kehityksessä. Työnimellä Tatanka tunnettua projektia kehitetään yhdessä Certain Affinity -studion kanssa. Kyseisen Halo-projektin kerrotaan saaneen alkunsa battle royale -pelinä, mutta Bloombergin lähteiden mukaan peli saattaa vielä kehittyä erilaiseen suuntaan matkan varrella.

Unreal Enginen käyttöönoton kerrotaan herättäneen myös skeptisyyttä 343 Industriesin sisällä. Pelimoottorin vaihtumisen pelätään vaikuttavan negatiivisesti Halon pelituntumaan. Tästä huolimatta 343 Industriesin kerrotaan arvioivan Unreal Enginen käyttöä myös muissa tulevissa Halo-projekteissa.

Vaihdoksen taustalla ovat Bloombergin mukaan haasteet Halo-pelisarjassa käytetyn Slipspace-pelimoottorin kanssa. 90-luvulta asti kehitettyä pelimoottoria kuvaillaan bugiseksi ja vaikeaksi käyttää. Pelimoottoriongelmien kerrotaan aiheuttaneen esimerkiksi useampien Halo Infiniten moninpelimuotojen julkaisun viivästymisen.

Bloombergin raportti on linjassa aiemmin julki tulleiden huhujen kanssa. Viime syksynä pelitoimittaja Jeremy Penter kertoi kuulleensa useista lähteistä Halo-pelisarjan siirtyvän käyttämään Unreal Engineä. 343 Industries tai Xbox eivät ole kommentoineet väitteitä pelimoottorivaihdoksesta.

Lähde: Bloomberg