Gran Turismo 5:n julkaisua odotellaan jo kovasti PlayStation 3 -leireissä. Ensi vuoden alussa Japanissa ilmestyvä peli on ollut kehityksessä viisi vuotta. Pitkä ja huolellinen kehitys näkyy kustannuksissa.
Pelin isä Kazunori Yamauchi totetaa Gran Turismo 5:n kehityksen maksavan hulppeat 60 miljoonaa dollaria. Pitkän ja kalliin kehityksen välillä rahaa on kerätty maksullisen GT5: Prologue -demon avulla. Valmiin pelin täytyy kuitenkin yltää miljoonamyynteihin, jotta Sony pääsisi edes omilleen.
Kazunori Yamauchi ei kuitenkaan pidä hintaa valtavana:
-On pelejä, joiden tekeminen maksaa enemmän kuin 60 miljoonaa dollaria. GT5:n laajuuteen nähden 60 miljoonaa on aika pieni summa.
Lähde: Autoweek

