Full Circle paljasti uutta tietoa Skate-pelisarjan seuraavan osan temppujärjestelmästä ja ominaisuuksista

Uuden Skaten virtaviivaistettu temppujärjestelmä tulee kehittäjän mukaan helpottamaan temppuilua, mutta säilyttämään pelisarjan hauskuuden.

12.6.2024 12:05

Skate-pelisarjan tulevan osan kehittäjä Full Circle on jakanut pelin etenemisestä videollaan tuoreen päivityksen.

Vaikka Skatelle ei vielä ole ilmoitettu julkaisupäivää, tiimi on esitellyt useita muutoksia ja lisäyksiä peliin, joita on kehitetty pelitestien palautteen pohjalta.

Ilmaiseksi pelattavissa olevassa Skatessa tulee olemaan uudelleenrakennettu Flick-It-temppujärjestelmä. Kehittäjän mukaan tämä varmistaa, että jokainen temppu ”tuntuu yhtä hauskalta ja tyydyttävältä kuin aiemmin”.

Uusitun temppujärjestelmän ja pelaajan tarkkuutta sekä temppujen hallintaa parantavien päivitysten myötä temppujen suorittamisen pitäisi kehittäjän kertoman perusteella olla Skatessa helpompaa kuin koskaan.

– Kaikki tämä työ on tehty tulevaisuutta silmällä pitäen, jotta voimme antaa pelille runsaasti tilaa kasvaa, kun lisäämme peliin myöhemmin uusia temppuja ja tekniikoita, teoksen senioripelisuunnittelija Reid Buckmaster kertoo tuoreella videolla.

Lisäksi Skatessa tulee olemaan ”virtaviivaistettu” ohjausjärjestelmä, mikä helpottaa mekaniikoiden oppimista ja pelin hallintaa.

Vaikka Skate on hauska pelata yksin, se on kehittäjistä parhaimmillaan yhdessä muiden kanssa pelattuna. Tämän vuoksi tiimi lisää Skateen useita sosiaalisia ominaisuuksia.

Pelissä on myös useita kustomointivaihtoehtoja. Full Circle on vahvistanut, että ”lähes kaikki”, mitä pelaaja tekeee pelissä, tuottaa palkintoja, joita hän voi käyttää hahmojen ja skeittilautojen muokkaamiseen. Palkinnot avaavat lisäksi objekteja, joita pelaaja voi sijoittaa pelimaailmaan.

Hahmon luomisen osalta tiimi sanoo tuovansa peliin niin monta muokkausvaihtoehtoa kuin mahdollista, mikä sisältää esimerkiksi pelihahmon vartalonmuodon, pituuden ja hiustyylin muokkauksen. Tämän ansiosta Skaten pelaajat voivat Full Circlen mukaan ”olla keitä tahansa he haluavatkaan pelin tapahtumaympäristössä San Vanissa”.

Ennen Skaten julkaisua tiimi aikoo jatkaa yhteisön palautteen kuuntelemista ja kannustaa pelaajia liittymään pelitestaajiksi Skate Insider -ohjelmaan. Kehittäjät vahvistivat, että konsolitestaus on suunniteltu tälle syksylle.

Frostbite-pelimoottoria hyödyntävä Skate saapuu julkaisun yhteydessä PlayStationille, Xboxille, PC:lle ja mobiililaitteille. Lisäksi pelikokemus tukee alustojen välistä pelaamista ja etenemisen tallentamisen eri alustoilla pelatessa.

Voit katsoa alta kokonaisuudessaan pelikuvaa sisältävän kehityspäivityksen, jossa kehittäjätiimi kertoo pelikokemuksesta, peliympäristöstä, musiikista ja brändikumppanuuksista.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa