Duke Nukem Foreverin 12-vuotinen kehitys ei ole ollut halpaa hupia. Sen lisäksi, että peli tuli kalliiksi sen julkaisijana toimineelle Take-Twolle, peli vei rahaa myös 3D Realmsin johtoportaalta. Yksi Duke Nukem -sarjan avainhenkilöistä, George Broussard, käytti arviolta 20-30 miljoonaa dollaria omia henkilökohtaisia rahavarojaan pelin kehitykseen.

-Toukokuussa 2009 meille kerrottiin huonoja uutisia. Duke oli kuollut ja 3D Realms suljettu. Se oli syvältä. Moni minun kaverini menetti työpaikkansa, Gearboxin Randy Pitchford kommentoi.

-Puhuin tuolloin George Broussardin kanssa ja hän sanoi: ’Randy, tämä on elämäni surkein päivä’, mutta hänen äänestään kuuli, että suuttumus oli syvempää. Broussard oli kuluttanut 12 vuotta elämästään pelin kehitykseen. Mieti, mitä kaikkea siinä ajassa saa aikaan! Gearbox kehitti 15 peliä 12 vuodessa, Pitchford sanailee.

-George Broussard ei ole köyhä mies. Veikkaisin hänen kuluttaneen projektiin 20-30 miljoonaa dollaria omia henkilökohtaisia rahavarjojaan. Aivan sama kuka olet, tuollaisen summan kuluttaminen ei ole pikku juttu. Broussard oli omistautunut projektiinsa hullunlailla, ja yhtäkkiä se oli kuollut, Pitchford kertoo.

Pitchfordin mukaan Broussard ei halunnut missään nimessä laittaa markkinoille keskeneräistä peliä.

Duke Nukem Forever herätettiin henkiin muutama viikko sitten. Pelin kehityksestä vastaa nyt Gearbox. Myös George Broussard on projektissa mukana, joskin on epäselvää millainen hänen roolinsa on.

Duke Nukem Foreveriä viimeistellään parhaillaan. Pelin on määrä saapua Xbox 360:lle, PS3:lle ja pc:lle vuonna 2011. Tsekkaa täältä miltä peli näyttää liikkeessä!

medium_3522868170_42f4933825_o dnf22 tomb01

Lähde: CVG

Lisää luettavaa