Pelialan ykkösanalyytikko, Michael Pachter, uskoo Sonyn menettäneen otteensa kannettavien laitteiden markkinoilla. Pachterin mukaan Sonyn PSP oli alun perin turhan kallis ja hienostunut laite markkinoilla, jonka pääkohderyhmänä ovat alle 13-vuotiaat.

Vaikka PSP onkin menestynyt hyvin, on Nintendon DS-konsoli silti laite- että pelimyynnissä valovuosia kilpailijaansa edellä.

Pachter kertaa miten Sony menetti ensin mp3-markkinat Applelle, eikä onnistunut viemään kannettavien konsoleiden markkinoita Nintendon nenän edestä. E3-messuilla Sony aloitti uuden PSP-mainoskampanjan, jonka nokkahahmona toimii nuori poika. Koska PSP on todennäköisesti 3DS:ää halvempi laite aluksi, voi sillä Pachterin mukaan olla ässi hihassaan kannettavien markkinoilla.

Pachterin mukaan Sonyn suunta on kuitenkin selvä tulevaisuudessa. PSP2 jäljittelee 3DS:ää.

Lähde: Eurogamer