Tällä viikolla ilmestyneen Redfallin julkaisu on osoittautunut melkoiseksi flopiksi.

Arkane Studiosin vampyyriräiskintäpeli on saanut tyrmäkysen sekä pelaajilta että kriitikoilta. Pelin ongelmat eivät ole jääneet huomaamatta myöskään Xbox-johdolta.

Xbox-pomo Phil Spencer on kommentoinut Redfallin julkaisua tällä viikolla antamassaan haastattelussa. Spencer kertoo haastattelussa Redfallin julkaisun tuottaneen pettymyksen sekä Xbox-yhteisölle että hänelle itselleen.

– Mikään ei ole minulle niin vaikeaa kuin Xbox-yhteisön luottamuksen pettäminen, Spencer kommentoi.

Spencerin mukaan hän haluaa tarjota Xboxin kehitystiimeille luovia vapauksia kehittää juuri sellaisia pelejä kuin ne haluavat tehdä, eikä tiimejä haluta lukita esimerkiksi tiettyyn lajityyppiin. Hän kuitenkin tiedostaa, ettei Redfall yltänyt Arkanelta odotettuun laatuun.

– Tarvitsen myös mahtavan valikoiman pelejä, jotka yllättävät ja ilahduttavat fanejamme. Emme yltäneet siihen, ja pyydän anteeksi.

Työ Redfallin parissa kuitenkin jatkuu edelleen pelin heikosta vastaanotosta huolimatta. Spencerin mukaan Arkane korjaa pelikokemusta vaivaavia ongelmia, vaikka ne eivät olisikaan varsinainen syy pelin julkaisun epäonnistumiseen. Tämän vuoksi hän ei usko, että julkaisun viivästyttäminen olisi enää tässä vaiheessa riittänyt korjaamaan Redfallin ongelmien juurisyitä.

Lähde: Kinda Funny Games

Lisää luettavaa