Ensi vuodelle lykkääntynyt avoimen maailman toimintaseikkailupeli Watch Dogs sai osin alkunsa ajopelinä, Ubisoftin amerikkalaispomo Laurent Detoc on paljastanut viihdesivusto IGN:lle.
Ennen kuin Ubisoft siirtyi täysin voimin kehittämään odotettua hakkeriseikkailuaan kolmisen vuotta sitten, työsti se muun muassa pelimoottoriteknologiaa uutta potentiaalista Driver-sarjan osaa varten. Kehityksen varrella pelin suunnan katsottiin kuitenkin etääntyneen siitä, mitä kehittäjät halusivat ajokokemukseltaan, joten projekti päätettiin peruuttaa uuden tieltä.
– En sanoisi, että Driverista tuli Watch Dogs, koska se ei pidä paikkansa – niin ei vain käy. Asiat tapahtuvat niin, että peli päätyy peruutetuksi ja sitten sen osia käyttäen rakennetaan uusi, Detoc kuvaili Watch Dogsin syntyä.
Watch Dogsin varsinaisen kehityksen startattua ei pelin kehitystiimi pysynyt Detocin mukaan täsmälleen samana aiemman ajopelin kanssa. Esiin astui muun muassa uusi luova johtaja, minkä ohella tiimiä sekoitettiin muutenkin myös sieltä täältä.
Toistaiseksi Watch Dogsilla ei ole vielä virallista julkaisupäivää. Pelin odotetaan saapuvan niin Xbox Onelle, PlayStation 4:lle, Wii U:lle, PlayStation 3:lle, Xbox 360:lle kuin myös pc:lle tulevan kevään aikana.
Ajopelien osalta Ubisoftilla on tällä hetkellä kehitteillä sekä uusille konsoleille että pc:lle The Crew -niminen avoimen maailman kaahailu.