Jokavuotinen Game Developers Conference järjestetiin jälleen viime viikolla, ja pelinkehitäjien tapahtumassa esiteltiin jälleen varsin näyttävää teknologiaa. Yksi näyttävimmistä ilmestyksistä oli Nvidian valaistusta simuloiva säteenseurantateknologia, jonka yhtiö uskee olevan seuraava suuri kehitysaskel realistisen grafiikan luomisessa.
GDC:ssä nähtiin lukuisia demoja, jotka esittelivät säteenseurantaa, mutta näyttävin niistä on juurikin Nvidian ja Unrealin Star Wars -aiheinen tekniikkademo, jota tähdittävät ensimmäisen ritarikunnan iskusotilaat ja kapteeni Phasma. Ulkoasullaan leuat loksauttava demo pyörii täysin reaaliajassa, mikä todistettiin GDC:ssä esittelytilaisuuteen osallistuneille muokkaamalla videolla nähtävää demoa ja sen asetuksia kesken esityksen.
Säteenseuranta ei varsinaisesti ole uusi keksintö, sillä sitä on hyödynnetty etenkin elokuvissa ja televisiosarjoissa yhdistämään tietokonegrafiikkaa elävään kuvaan. Teknologia on aiemmin vaatinut toimiakseen mittavat palvelinfarmit ja renderöintiajat, mutta Microsoftin ja Nvidian yhteistyössä rakentama DirectX 12 tähtää helpottamaan säteenseurannan toteuttamista.
Videon voi katsastaa ohesta.
Lähde: VG247