Souls-peleistä ei aiota tehdä helpompia – haasteellisuus on osa FromSoftwaren identiteettiä

Elden Ring -ohjaaja Hidetaka Miyazaki haluaa pelaajien nauttivan kuolemisesta.

28.2.2022 09:02

Souls-pelisarjan ja Elden Ringin ohjaajan Hidetaka Miyazakin mukaan FromSoftwaren pelien haasteellisuus on osa studion olemusta.

Vaikeustason säätämisen puutteesta paljon kritisoitu Dark Souls -pelisarja ja nyt myös Elden Ring turhauttavat useita pelaajia. Miyazaki kertoo myös itse kuolevansa paljon peleissä, mutta uskoo sen olevan olennainen osa kokemusta.

– Pyrimme aina parantamaan, mutta erityisesti meidän peleissämme vaikeudet antavat kokemukselle merkityksen. Emme siis ole halukkaita luopumaan siitä tällä hetkellä. Se on identiteettimme, Miyazaki kertoi New Yorkerille.

– En ole koskaan ollut kovin taitava pelaaja. Kuolen paljon. Haluan siis työssäni vastata kysymykseen: Jos kuoleman on tarkoitus olla muutakin kuin epäonnistumisen merkki, miten annan sille merkityksen? Miten teen kuolemasta nautinnollisen? hän pohtii.

Miyazaki lisää ymmärtävänsä turhautumisen ja pahoittelee sitä, että joidenkin mielestä hänen pelinsä ovat liian haastavia. Hän toteaa haluavansa vain, että mahdollisimman moni pelaaja saisi kokea vaikeuksien voittamisen ilon. 

Lähde: New Yorker

Lisää luettavaa