Innokkaan ja vahvan kannattajakunnan kerännyt Demon’s Souls yllätti saapuessaan käytännössä kaikki, mutta erityisesti kyseisen tunteen sai kokea elektroniikkajätti Sony. Japanissa pelin kauppoihin tuonut yhtiö passasi muiden mantereiden julkaisuvastuun suosiolla Atlusille sekä Namco Bandaille, minkä Sonyn Worldwide Studiosin pomo Shuhei Yoshida myöntää nyt virheliikkeeksi.
Game Informerin haastattelema Yoshida kertoo Sonyn arvioneen pelin väärin, sillä yhtiö ei päässyt kunnolla kehityksen myöhäisemmässäkään vaiheessa kokeilemaan, miltä lopullinen ja kokonainen tuote voisikaan tuntua. Käsiinsä he olivat nimittäin saaneet kriittisellä hetkellä pelin, joka kärsi erityisesti ruudunpävitysongelmista eikä nettiominaisuuksiakaan voinut vielä käydä läpi.
-Aliarvioimme pelin laadun, kuten totta puhuen teki myös japanilainen media, Yoshida summasi.
Sony-pomo myönsi kuitenkin lisäksi, että hän itsekin paheksui peliä. Pelattuaan lähes valmista versiota lähemmässä kahden tunnin ajan ilman edistystä, totesi mies pelin uskomattoman huonoksi ja siirsi sen sivuun.
Oikeudet Demon’s Souls -nimeen ovat kuitenkin edelleen Sonyn hallussa eikä yhtiö ole niistä Yoshidan mukaan myöskään luopumassa. Myös pelin kehittänyttä From Softwarea pidetään tällä hetkellä tärkeänä partnerina.
Lähde: Game Informer