Rocket Leaguen uudistettu alustojen välinen pelituki myöhästyy ensi vuodelle

Psyonixin odotettu alustojen välinen peli- ja party-tuki myöhästyy ensi vuoteen.

18.10.2018 10:11

Psyonix on joutunut siirtämään Rocket Leaguen loppuvuodelle tarkoitetun alustojen välistä pelaamista helpottavan RocketID-järjestelmän julkaisun ensi vuoden alkuun.

Loppuvuoden suunnitelmiaan avaavasta tiedotteessaan studio kertoo päätöksestään, johon vaikuttivat tekijöiden halu viimeistellä tuki mahdollisimman vakaaksi ennen julkaisua. Psyonix myös painottaa viestissään, että ”lisämuutokset valmistelevat RocketID:n KAIKILLE alustoille”, jos kehittäjät vain saavat luvan siihen alustanvalmistajilta.

Muotoilu viittaisikin siihen, että tukea vastaan ollut Sony ei ole vieläkään antanut täyttä hyväksyntää sille, mutta että hyväksynnän odottaminen saattaisi olla osasyynä myöhästymiselle.

Toukokuussa julkistetulla RocketID:llä on tarkoitus yhdistää pelaajat samaan pelikantaan alustasta riippumatta. Tämän avulla käyttäjät voisivatkin luoda ryhmiä alustoista riippumatta ja siten liittyä helpommin samoihin matseihin.

Toistaiseksi Rocket Leaguen alustojen välinen pelaaminen hoitaakin matsinhaun automaattisesti ja satunnaisesti.

Tällä hetkellä pc-, Xbox One – ja Switch-pelaajat voivat pelata keskenään alustasta riippumatta sekä vastaavasti pc- ja PlayStation 4-pelaajat keskenään.

Lähde: Psyonix

Lisää luettavaa