Rise of the Tomb Raiderin hämmentävä mainostempaus järkyttää Lontoossa (päivitetty)

Iso-Britannian karaistuneimmat superfanit kisailevat keskenään Tomb Raiderin nimissä.

13.11.2015 10:14

Päivitys klo 10:08: Tapahtuma on nyt päättynyt, mutta tallenne siitä on liitetty alle. Voittajaksi selviytyi 28-vuotias Adam Carr.

Alkuperäinen uutinen: Tänään ilmestyvää Rise of the Tomb Raideria markkinoidaan Lontoossa mitä kummallisimmalla tavalla.

Southwarkin kaupunginosassa järjestettävä tempaus pakottaa kahdeksan superfania patsastelemaan tien kylkeen pystytetyllä ilmoitustaululla tunti toisensa jälkeen. Vaikka vuorokauden seisominen saattaisi tehdä tiukkaa jo monelle, Microsoft lisää touhuun panoksia Tomb Raiderin hengessä: suoran lähetyksen seuraajat saavat puolen tunnin välein valita äärimmäisen säätilan, jolla kilpailijoita pommitetaan lumitykkejä ja lämpölamppuja käyttäen.

Selviytymiskisan voittajaksi valikoituu se, joka kestää säätilan vaihteluja, seisomista ja pidättelyä kaikkein kauimmin. Kahdeksasta kilpailijasta vain kaksi on enää jäljellä noin kahdenkymmenen tunnin pönötyksen jälkeen, mutta palkinto lienee jo päällimmäisenä tähän asti selviytyneiden mielissä: sitkein kilpailija palkitaan suurella, Tomb Raiderin inspiroimalla seikkailumatkalla maapallon eksoottisimpiin kolkkiin.

Kilpailijoista suurimmalla osalla on jo taipumusta rajojen koetteluun, mutta heidät lennätettiin ennen koitosta Siperiaan hiomaan selviytymistaitojaan varmuuden vuoksi. Osanottajiin voi tutustua täällä, ja videomateriaalia leiristä voi katsastaa alta.

Myös suora lähetys ilmoitustaulutempauksesta on upotettu alle, ja se kannattaa katsastaa jo puhtaasti pelkkien ohikulkijoiden reaktioiden vuoksi.

Lähde: Rise of the Tomb Raider, Eurogamer, GamesRadar

Lisää luettavaa