Realismi oli ottaa valtaa uudessa Street Fighterissa

Street Fighter V:n kehityksen alkupäässä Capcom kokeili, miltä peli voisikaan näyttää astetta realistisemman yleisilmeen kanssa.

6.3.2016 20:27

Helmikuussa julkaisunsa saanut Street Fighter V oli vähällä saada piirrosmaisen ulkoasun sijasta enemmän realismiin nojaavan yleisilmeen. Pelin tuottaja Koichi Sugiyama kertoi asiasta hiljattain japanilaiselle Game Spark -sivustolle todeten, kuinka Capcomin täytyi käydä läpi monia erilaisia kokeilua ennen kuin yhtiö löysi pelille sen nykyisen ulkoasun.

– Hyvin aikaisessa vaiheessa kehitystä laitoimme Street Fighter V:stä kasaan version, joka käytti hyödykseen fotorealismia tavoittelevaa ulkoasua. Sen tehtyämme huomasimme kuitenkin, ettei se näyttänyt Street Fighterilta ilman uskaliasta animehenkistä tunnetta ja näköä, joten päätimme luopua ideasta, Sugiyama kertoi.

Idea realistisen ulkoasun tavoittelusta syntyi osin peliin valitun Unreal Engine 4 -pelimoottorin johdosta. Unreal-pelimoottorit kun tunnetaan enemmän kyvyistään pyörittää pelejä, joiden visuaalinen ilme vastaa enemmän oikeaa maailmaa. Täysin hukkaan realistisemman ulkoasun kokeilu ei kuitenkaan mennyt, sillä sen myötä syntynsä sai Street Fighter V:n ennakkotilauseduksi päätynyt niin sanottu Hot Ryu -asuste (kts. uutiskuva).

Vilauksen yhdestä Street Fighter V:n realistisemmista tyylikokeiluista voi katsastaa alta. Varhaista pelikuvaa esittelevä otos on peräisin kirjasesta, jota Capcom on jakanut ainakin Japanissa osalle Street Fighter V:n tilaajista.

Lähde: EventHubs, Game Spark, Kotaku

Lisää luettavaa