Räiskinnästä taas siistiä tehnyt Superhot pyytää pelaajien apua

Pieneksi ilmiöksi viime vuonna noussut peliprototyyppi Superhot on saapunut Kickstarteriin voidakseen muotoutua täysiveriseksi videopeliksi.

14.5.2014 21:15

Viime vuonna 7DFPS-kehitystapahtumassa syntynsä saanut peliprototyyppi Superhot pyritään pikkuhiljaa saamaan täysiveriseksi peliksi. Prototyypin takaa löytyvä puolalainen kehitystiimi on vienyt projektinsa nyt Kickstarteriin, jossa se pyytää 100 000 dollaria voidakseen täyttää Windows-, Linux- ja OS X -pelaajien maailmat superkuumalla toiminnalla

Superhot on ensimmäisestä persoonasta kuvattu räiskintäpeli, jollaista ei jostain kumman syystä olla nähty vielä kovinkaan erikoisesti toteutettuna. Pelissä tärkeää roolia näyttelee ajankulu, jota pelaaja hallitsee omilla liikkeillään. Pysyessään vauhdissa aika liikkuu maailmassa kutakuinkin normaalisti, mutta pysähtymälle paikalleen myös maailma ympärillä hidastuu merkittävästi.

Mielenkiintoisen konseptinsa myötä Superhot ei ole pelkästään vain toimintapeli, vaan myös pulmakokemus. Pelaaja asetetaan pelissä jatkuvasti tilanteisiin, joissa ammukset ovat vähissä ja useat viholliset paukuttavat pyssyillään minkä kerkiävät, mikä korostaa tarkan ja taktisen liikkumisen tärkeyttä. Kun pelaaja väisteleekin paikoin jopa millintarkasti päälle puskevaa lyijyrynnäkköä, valtaa mielen helposti sankarillinen tunne, jota peleissä ei helposti erityisemmin aina koe.

Lisätietoja pelistä saa sekä sen Kickstarter-sivuilta että oheiselta videolta. Sen prototyyppiä kannattaa myös ihmeessä käydä kokeilemassa pelin kotisivuilla (vaatii Unity-liitännäisen selaimeen).

Lisää luettavaa