Pitkään työstetty World of Darkness kaatui – tulevaisuus EVE Online -universumissa

CCP Games on lopettanut World of Darkness -MMO:n kehityksen. Eihän siitä olekaan puhuttu jo kuin päälle seitsemän vuotta.

14.4.2014 20:40

Aina vuodesta 2006 odoteltu massiiviroolipeli World of Darkness on peruttu. EVE Onlinesta tunnettu kehittäjä CCP Games on tiedottanut asiasta kotisivuillaan vahvistaen samalla, että 56 henkilöä on myös irtisanottu yhtiöstä.

Vampire: The Masquerade -roolipelisarjaan perustunutta World of Darknessia kehitettiin Islannin sijaan CCP:n Atlantan toimistossa Yhdysvalloissa. Jatkossa kyseisissä toimitiloissa jäljellä oleva tiimi heittäytyy EVE-sarjan pelien kehittämisen pariin tarkoittaen, että CCP keskittyy parhaillaan kokonaisuudessaan scifi-universumiinsa.

– Vaikka tämä on ollut haastava valinta, joka on vaikuttanut ystäviimme ja perheeseemme, asettaa yhtiön yhtenäistäminen EVE-universumin taakse meidät tulevaisuuden kannalta vahvempaan asemaan. Olemme entistäkin sitoutuneempia vakiinnuttamaan EVEsta maailman suurimman peliuniversumin, kertoo CCP:n toimitusjohtaja Hilmar Veigar Pétursson.

Siitäkin huolimatta, että World of Darkness on ollut kehitteillä vuosia, on siitä lopulta nähty ja paikoin jopa kuultukin hyvin vähän. Vasta vuosi sitten pelin vastaava tuottaja Chris McDonough totesi Penny Arcade Reportille, että pelin julkaisu olisi vielä vuosien päässä.

EVE Onlinen ohella CCP on työstänyt viime aikoina varsinkin Oculus Rift- ja Sonyn Morpheus-virtuaalilaseja varten EVE Valkyrie -avaruuslentelypeliä. PlayStation 3:lla yhtiö säätää myös ilmaiseksi pelattavan Dust 514 -räiskinnän parissa. Kukin peleistä sijoittuu samaiseen EVE-universumiin.

Lähde: CCP Games, Polygon, Penny Arcade Report

Lisää luettavaa