Pelaaja-lehden kesäkuun numero 223 on ilmestynyt. Sen sivuilla syvennytään ennakkoon PS5:n teknologisia muskeleita pullistelevaan Ratchet & Clank: Rift Apartiin.
Tutustuimme peliin kuuden sivun verran yhdessä Insomniac Gamesin kehittäjätiimin voimin, josta studion teknologiajohtaja Mike Fitzgerald paljasti PS5:n SSD-teknologian sulavuuden yllättäneen koko tiimin. Tehojen myötä pelissä voi muun muassa Dimensinaattori-aseella repiä aukkoja maailman rakenteeseen ja kurkkia niistä toisiin ulottuvuuksiin ilman minkäänlaisia lataustaukoja.
– Vaikka konsolisukupolvi on vielä nuori, olemme oppineet käyttämään sen tehoja täysin uudenlaisilla ja järisyttävillä tavoilla. Uusi teknologia ei saa peliä vain latautumaan nopeammin, vaan muokkaa sen sisältöä ja muotoa perustavanlaatuisella tavalla, hän kertoo.
Fitzgeraldin ohella Ratchet & Clank: Rift Apartin yksityiskohdista, taustoista ja kehityksestä Pelaajalle kertoivat muun muassa peliohjaaja Mike Daly, luova ohjaaja Marcus Smith, pääkäsikirjoittaja Lauren Mee, animaattori Lindsay Thompson, ohjelmoija Adam Noonchester ja säveltäjä Mark Mothersbaugh.
Ratchet & Clank: Rift Apart -ennakon voi lukea kokonaisuudessaan kesäkuun Pelaaja-lehdestä 223. Osta irtonumero alta digitaalisena tai Shopista paperisena ja laita tulevat numerot tilaukseen! Löydät lehden myös hyvin varustetuista Lehtipisteistä kautta maan.