Netflix julisti Fortniten yhdeksi suurista kilpailijoistaan

Fortnite vie sen verran kuluttajien ruutuaikaa, että Netflix kokee sen myös isoksi kilpailijakseen.

19.1.2019 07:07

Striimauspalvelu Netflix on myöntänyt, että yksi sen tämän hetken suurimmista kilpailijoista tulee pelialalta. Osana torstaina julkaistua sijoittajakirjettään yhtiö huomioi, että se käy parhaillaan kovempaa kamppailua Fortniten kuin sen kilpakumppaniksi yleensä helpommin tituleeratun HBO:n kanssa.

Keskeisenä mittarina Netflix käyttää kilpailussa aikaa, jota kuluttajat käyttävät ruutujen äärellä. Esimerkiksi Yhdysvalloissa Netflix kertoo hallitsevansa tällä hetkellä noin kymmentä prosenttia ihmisten televisioajasta ja jonkin verran vähemmän mobiililaitteilla käytetystä ajasta.

– Kasvumme perustuu siihen, miten hyvä tarjoamamme kokemus on verrattuna muihin kuluttajien valitsemiin ruutuaikakokemuksiin, Netflixin kirjeessä kerrotaan.

Toisena merkittävänä kilpailijana Netflix nostaa esiin YouTuben, jonka maailmanlaajuinen käyttökatkos viime lokakuussa näkyi välittömästi nousuna sen katsoja- ja kirjautumismäärissä.

Netflixin sijoittajakirje julkaistiin samoihin aikoihin sen menneen tilikauden viimeisen neljänneksen tuloksien kanssa. Kyseisellä kolmen kuukauden aikana yhtiö ilmoitti liikevaihdokseen hieman vajaat 4,2 miljardia dollaria.

Markkinatutkimusyhtiö SuperDatan tällä viikolla julkaiseman vuosiraportin mukaan Fortnite takoi viime vuonna rahaa digitaalisesti 2,4 miljardia dollaria, mikä on sen mukaan enemmän, kuin mihin yksikään peli on aiemmin yltänyt. Esimerkiksi Pokémon GOn liikevaihdoksi arvioitiin 1,3 miljardia dollaria, mikä oli viime vuonna neljänneksi eniten kaikista ilmaispeleistä.

Lähde: Netflix,  GamesIndusry

Lisää luettavaa